
У рамках щорічної Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства» у ліцеї було організовано та проведено низку тематичних заходів, спрямованих на підвищення обізнаності учнів та формування нетерпимого ставлення до будь-яких форм дискримінації та насильства. Акція охоплювала період з 25 листопада по 10 грудня. Кожен день був присвячений важливій глобальній даті та темі:
25 листопада – Міжнародний день боротьби з насильством щодо жінок: заходи цього дня були сфокусовані на обговоренні прав жінок та шляхів запобігання гендерно зумовленому насильству. Проводилися інформаційні години та бесіди про рівність та повагу. У фойє ліцею розгорнуто виставку «16 днів проти насильства». Також для учнів 8-11 класів ГОРЛОВА Олександра Володимирівна – старший оперуповноважений з оперативного пошуку та партнерства у сфері інформаційних технологій Управління протидії кіберзлочинам в Закарпатській області Департаменту кіберполіції НПУ провела бесіду-круглий стіл «Як не стати жертвою кібербулінгу».
Учні 6-А та 7-А класів на виховній годині визначали «Скільки коштує людське життя» та чи має мати місце насильство в сім’ї.





1 грудня – Всесвітній день боротьби зі СНІДом: були організовані просвітницькі заходи, лекції та розповсюдження інформаційних матеріалів щодо профілактики ВІЛ/СНІДу, важливості тестування та толерантного ставлення до людей, які живуть із цим діагнозом. Для учнів 8-х класів сімейною лікаркою АЗПСМ КНП Баранинської сільської ради Богданною Рацин було проведено тематичну, змістовну бесіду про СНІД/ВІЛ, в ході якої діти переглянули навчальну презентацію та отримали елементарні знання про СНІД, основні шляхи зараження цією хворобою та заходи щодо її профілактики.
Бесіди щодо профілактики ВІЛ/СНІДу були проведені класними керівниками й у 8-А та 7-Б класах.



2 грудня – Міжнародний день боротьби з рабством: учні дізналися про сучасні форми торгівлі людьми та експлуатації. Практичний психолог провела психологічну бесіду: «STOP SEXтинг». Акцент робився на важливості захисту людської гідності та свободи.
3 грудня – Міжнародний день людей з обмеженими фізичними можливостями: проводилися заходи, спрямовані на формування інклюзивного середовища. Учні обговорювали питання забезпечення рівних прав та можливостей для осіб з інвалідністю. Класні керівники 3 та 4 класів разом з учнями говорили про одні з найвищих людських чеснот - доброту та милосердя. Адже, милосердя — це не лише почуття, але й конкретні дії: допомогти літній людині, поділитися чимось, підтримати друга у важку хвилину. Воно також включає здатність прощати образи та проявляти великодушність.
5 грудня – Міжнародний день волонтера: цей день був присвячений визнанню внеску волонтерів у розвиток суспільства та залученню молоді до благодійних ініціатив та активної громадянської позиції. «Волонтери- люди доброї волі» - саме під такою назвою пройшла бесіда у 1 класі на яку було запрошено БФ «Щастя в долонях. Закарпаття».
Виховну годину «Хто такі волонтери» проведено й у 2 класі.





10 грудня – Міжнародний день прав людини: акція завершилася обговоренням фундаментальних прав і свобод людини, закріплених у Загальній декларації прав людини. Уроки права допомогли учням краще зрозуміти свої права та обов'язки. Учні 10-х класів взяли участь в інтелектуальній вікторині «Права свої знай, обов’язки не забувай».
Для учнів 5-Б класу проведено урок-гру «Знай свої права, дитино!».



Різноманітні заходи були проведені й практичним психологом ліцею.


Для учнів початкових класів шкіл-філій ця акція проходила таким чином, щоб у простій та зрозумілій формі донести важливі ідеї. Було проведено ряд заходів, зокрема виховні години
«Волонтери – люди доброї волі»
«Скажемо насильству «Ні!»
Міжнародний день людей з інвалідністю (в контексті рівності та поваги)
«Права та обов`язки дітей»
«Знай свої права та виконуй обов`язки»
Головний висновок, який засвоїли учні – ТИ МАЄШ ПРАВО НА ЗАХИСТ І БЕЗПЕКУ. ДОВІРА – ЦЕ ПЕРШИЙ КРОК ДО ТВОЄЇ БЕЗПЕКИ. НЕ МОВЧИ!






Проведені заходи сприяли формуванню активної громадянської позиції ліцеїстів та усвідомленню важливості викорінення насильства у всіх його проявах. |